ösregn, nejtack!

idag har det regnat all day long ...
som inatt då !

igår kväll när jag & janina kollade på film så började det åska, så vi kunde inte ha laddaren till datorn i.
så när det hade gått ca. en timme utav filmen stängde datorn av sig.
jag & janina var dock inte speciellt trötta så när vi hade legat en stund & försökt sova lite så tände vi lampan eftersom att vi inte hörde så mkt muller längre.
efter ännu en stund satt vi upp i våra sängar med lampan tänd & snackade & lyssna på musik när det plötsligt hände!!
lampan släktes & janina slängde sig ner i sängen.
jag skulle precis fixa i ordning täcket när hela huset skakade av åskmullret, även jag slängde mig ner i sängen med ett skrik!
när vi låg där i mörkret & böllret avslutades låten "paparazzi" med "i just killed my boyfriend", vilket gjorde mkt mer skrämmande för oss än vad det redan var.
vi satte genast på annan mer positiv musik när det plötsligt ryckte i handtaget.
vi frågade vem det var men fick inget svar.
vi var redan för uppskrämda för att gå upp, men janina samlade mod & gick upp & öppnade dörren med mig tätt bakom sig.
det var jonas & martin som stog utanför dörren i regnet, som tur var!
dom stog inne hos oss en stund & pratade fast egentligen ville dom bara kolla att allt var okej, för dom antog att vi var livrädda efter att blixten slagit ner i närheten.
medan vi pratade kom strömmen tillbaka & allt blev normalt, fast vi hade lite problem att somna.. eller iaf janina.

PUSSHEJ ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0